Sydney

En dan nu de allerlaatste post... de laatste stad die wij gaan bezoeken in Australie is Sydney! De vlucht ernaar toe verliep prima. We vlogen dit keer met Qantas en dit vliegtuig was al wat ouder en had geen individuele tv'tjes, dus hadden ze een goed alternatief: iedereen had een eigen i-pad! Hoe handig! We kwamen rond 8 uur in Sydney aan en konden gelijk doorlopen naar de trein. Met de trein zaten we in 15 minuten midden in het centrum. Ons hotel (Travelodge, wentworthstreet) ligt ook echt midden in het centrum, dus ideaal!! We konden mooi nog even snel wat van de sfeer van de stad proeven, want we moesten echt nog even wat eten: en dat werd de Mac! Wat een stad... bizar om te zien hoe lang de winkels hier open zijn: je kunt tot middernacht boodschappen doen! En druk dat het om 11 uur 's avonds nog was. Bizar.

De volgende dag was Wouter erg op tijd wakker en hij dacht dat het wel leuk was om mij ook lekker op tijd wakker te maken ;-). Nou ja, dan kunnen we vandaag in elk geval een hele hoop doen, zullen we maar zeggen... De planning van vandaag is om met de ferry naar Manly te gaan. We zitten zo centraal, dat we best naar Circular Quay kunnen lopen. Vanaf hier vertrekken de ferries naar verschillende bestemmingen. Vanaf het hotel is het een lange weg rechtdoor naar de steigers. We liepen door Hyde Park, een prachtig aangelegd groen park, midden in de stad. Er lopen hier heel veel mensen naar hun werk en we werden dan ook vaak ingehaald door deze harde werkers. De ferry naar Manly vertrekt elk half uur en vaart heel mooi langs het Sydney Opera House en de Harbour Bridge. Dit levert natuurlijk weer wat mooie plaatjes op!

Wel was het behoorlijk fris op de boot, maar het ritje is zeker de moeite waard. We waren lekker op tijd in Manly, en we konden dan ook mooi een langere wandeling maken. Het is echt een klein stadje op zich, met een mooie baai, een mooie haven en er is zelfs een Nationaal Park: Sydney Harbour. Het was een behoorlijke wandeling, maar ook een hele mooie! Het wandelen is hier in elk geval een stuk beter te doen, omdat het weer precies goed is: 22 graden.
De wandeling was wel behoorlijk vermoeiend.. hoewel het niet moeilijk lopen was. Terug naar het centrum hebben we lekker binnen gezeten. Eenmaal terug zijn we naar het Opera House gelopen. Met het zonnetje erop en vanaf de boot is het toch wel een mooier gebouw dan van dichtbij :-D. Daarna zijn we door de botanische tuin gelopen. Wat een geweldige natuur. Mooi aangelegd en echt prachtige bomen. We hebben even lekker in het gras gelegen. 's Avonds hebben we bij The Canopy gegeten: vreselijk duur... maar zooooo vreselijk lekker!!! Jummmmm!
De volgende dag hebben we uitgeslapen (heeeeerlijk bedje!!) en zijn we naar Bondi Beach gegaan. Joehoe!!! The place to be (in de zomer eigenlijk...), maar het strand lijkt in het echt wel kleiner dan op tv! Wel leuk om alles te herkennen. De zee was nog wel heel erg koud om in te zwemmen, dus heb mezelf maar niet laten verzuipen om te worden gered door zo'n lekker getrainde lifeguard.. helaas...

Wel hebben we een wandeling naar Bronte Beach gelopen, langs de prachtige kust. We hebben zelfs nog walvissen voorbij zien zwemmen (nadat een local ons erop had gewezen dat dat geen windsurfers waren, maar walvissen). Zo kick om die beesten zo dicht bij de kust te zien. Als je hier zo rondloopt, zou je er zelf ook wel willen gaan wonen..... Ook dit was wel weer een lekker pittige wandeling, maar door te lopen, zie je echt zo veel!

's Middags hebben we lekker geshopt en zijn we nog naar Darling Harbour gelopen. Daar ook even lekker gegeten en heel wat souveniertjes gekocht!

's Avonds was het dan toch echt tijd om de tassen weer in te pakken voor onze allerlaatste vliegreis. We kunnen na het uitchecken gelijk door naar het vliegveld, dus dat is wel fijn. We hebben voor beide vluchten al ingecheckt, dus we zitten lekker naast elkaar!